Profesor Reginald Revans zauważył, że uczestnicy warsztatów żywo wymieniają się doświadczeniem podczas przerw, a nie podczas samego szkolenia.
Przeformułował więc swoje szkolenia, by przenieść ich zaangażowanie w wymianę doświadczeń z przerw na proces szkolenia. Tak powstało UCZENIE SIĘ PRZEZ DZIAŁANIE (ACTION LEARNING)
Efektem Action Learning jest zawsze:
- Lepsza komunikacja i współpraca w zespole, w rodzinie
- Większe zaangażowanie
- Większa efektywność własna
TEMAT I CEL WARSZTATÓW:
- Brak teorii. Tematem jest praca każdego z uczestników nad jego faktycznymi celami w obszarze komunikacji.
- Cel główny to cel na cały proces składający się z kilku spotkań
- Cel szczegółowy to cel na dane spotkanie. Ustalany jest przed spotkaniem (bo zależy od stopnia realizacji zadania)
- Cel powinien być ważny i możliwy do zrealizowania przez samego uczestnika. Zależny od niego.
STRUKTURA CELU SKŁADA SIĘ Z 3 CZĘŚCI – REZULTATU, DZIAŁANIA, NAUKI:
- UZYSKAM REZULTAT:
Np. Do końca roku opracuję kurs on line z ZARZĄDZANIA KOMUNIKACJĄ dla liderów z zakresu Przeprowadzania spotkań z zespołem.
- W TYM CELU PODEJMĘ DZIAŁANIA:
Np. W tym celu opracuję i wdrożę plan kursu, promocji i sprzedaży oraz zadbam o zaplecze technologiczne kursu.
- PRZEZ CO NAUCZĘ SIĘ:
Np. Nauczę się przez to 1. Rozpoznawania, co w zakresie doskonalenia komunikacji jest najbardziej potrzebne liderom 2. opracowywania kursów on-line, 3. sprzedaży w biznesie on-line
METODA WARSZTATÓW:
- Usystematyzowany proces uczenia się przez działanie składający się z 4 etapów:
- DZIAŁANIE I ANALIZA DZIAŁANIA jako case study
- WYCIĄGANIE WNIOSKÓW z działania
- WDRAŻENIE WNIOSKÓW w kolejne działania
- ROZLICZANIE SIĘ Z REZULTATÓW przed grupą
- Coaching grupowy: Każdy coachowany jest kolejno przez resztę grupy i coachuje w grupie kolejnych uczestników
- Narzędzia coaching grupowego: usystematyzowany przebieg sesji, trening pytań otwierających, analizy dizałań, doprecyzowywania, słuchania i konstruktywnego Feedbacku, bez udzielania porad
- Opcjonalnie prowadzenie dziennika wdrażania zmiany
CZAS WARSZTATÓW
- 1 spotkanie co 2 tygodnie przez 3 miesiące
Rozbicie w casie umożliwia wdrażanie wniosków w działania, warunkiem zmiany postaw)
- Godziny spotkania: 8.30 – 13.30 (5 godzin):
- 1 spotkanie dla 3 osób to 3 sesje coachingowe
- 1 Sesja: cała grupa coachuje kolejno po godzinie każdego uczestnika (efekt synergii, „lustra”)
DLA KOGO WARSZTATY:
- Grupy 3 – 4 osobowe
- Dla liderów, menadżerów, przedsiębiorców
- Członkowie różnych zespołów firmy bądź jednego zespołu (UWAGA: ważne, by sobie nie podlegali, by mogli otwarcie rozmawiać)
- Menadżerowie i członkowie zespołów projektowych
- Pracownicy wewnętrzni lub zewnętrzni firmy
KRYTERIA DOBORU UCZETNIKÓW:
- Gotowość na dzielenie się swoimi celami, jak również trudnościami w grupie liderów
- Otwartość umysłu, wglądowość, otwartość na dzielenie się własnymi trudnościami i wymianę doświadczeń
- Otwarcie na własną zmianę
- Chęć zrozumienia drugiego człowieka
CENA WARSZTATÓW:
- Pakiet: 6 spotkań – 1200 zł
- Pakiet 3 spotkań – 750 zł
- Udział w jednym spotkaniu – 300 zł
KORZYŚCI W ACTION LEARNING
- Zyskujesz większą umiejętność prowadzenia trudnych rozmów, dawania konstruktywnego Feedbacku, docierania do sedna spraw i problemów i słuchania
- Zyskujesz większą sprawczość i asertywność
- Poznajesz intencje i motywacje innych, różne punkty widzenia, myślenie out of box
- Zyskujesz wsparcie mastermindu, nie jesteś sam ze swoimi wyzwaniami i trudnościami
- Wymieniasz dobre praktyki, inspirujesz się rozwiązaniami, czerpiesz z synergii zespołu
PROGRAM WDROŻONY I POPULARNY W:
- Wielkiej Brytanii, Holandii, Szwecji, Norwegii, Danii, Niemczech, Austrii, Belgii, Czechach, Włoszech, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Indiach, Japonii, Singapurze, Hongkongu, Republice Południowej Afryki, Kenii, Tanzanii, Suazi
i Argentynie.